Wspomnienia z pierwszego lotu linii Emirates

150x110

DUBAJ, ZEA, 27 października 2015 r.: 30 lat temu, dokładnie 25 października 1985 r., linie Emirates rozpoczęły swoją działalność. Za sterami samolotu wykonującego inauguracyjny rejs EK600 do Karaczi siedział kapitan Fazle Ghani Mian.

Pierwsze samoloty Emirates – Airbus A300 B4 i Boeing 737 – przyleciały do Dubaju 20 października 1985 r. w ramach umowy wet lease z Pakistan International Airlines, a kapitan Mian znajdował się wśród załogi, która brała udział w wydarzeniu inaugurującym działalność Emirates. Tutaj dostępne jest krótkie nagranie, w którym wspomina on ten historyczny lot, a także późniejszy rozwój linii.

Przyleciałem do Dubaju 1 października 1985 r. i spotkałem się z Jego Wysokością Szejkiem Ahmedem bin Said al-Maktumem oraz ówczesnym dyrektorem zarządzającym Emirates, Mauricem Flanaganem, i ich zespołami. Rozmawialiśmy na temat kierunków działania i stojących przed nami zadań. 18 października zespół 100 osób, w tym pilotów, inżynierów pokładowych i pracowników obsługi technicznej, przybył do Dubaju, żeby rozpocząć etap planowania. Zaczęliśmy też wtedy obloty, pilnując, żeby wszystko przebiegło po naszej myśli. Ponadto miałem za zadanie przeszkolić pilotów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Ich szkolenie odbywało się w Dubaju, a licencje przyznał im Urząd Lotnictwa Cywilnego Pakistanu – powiedział Mian.

Mamy świetne wspomnienia związane z tym pierwszym lotem. Niektórzy piloci dostali za duże czapki, które zabawnie na nich wyglądały. To był jednak drobiazg. Skierowaliśmy samolot na drogę kołowania i wystartowaliśmy punktualnie. Był to dla nas pierwszy znak zapowiadający ogromny sukces linii, który udało się osiągnąć w tak krótkim czasie – dodał Mian.

W ciągu 30 lat od chwili, którą wspomina kapitan Mian, linie Emirates stały się największym międzynarodowym przewoźnikiem na świecie, słynącym z innowacyjności i doskonałej jakości usług. Obecnie Emirates obsługują połączenia do 147 miast na sześciu kontynentach. Prawdziwie międzynarodowy charakter zespołu odzwierciedla różnorodność talentów ze 160 krajów, których łączy jeden cel – zaangażowanie oraz obsługa klienta na najwyższym możliwym poziomie pod każdym względem.


dostarczył infoWire.pl